Op 7 maart hebben wij in samenwerking met IMG twee zeer geslaagde workshops georganiseerd op het IMG hoofdkantoor in Etten-Leur. Deze workshops, waarbij we de IMG ondernemers in de ochtendsessie kennis lieten maken met de WMS module en we ons in de middagsessie richtten op de Workflow voor de servicemodule van iONE, werden vanuit IMG georganiseerd om een uniforme werkwijze in iONE bij de IMG ondernemers te bevorderen. Daarnaast vinden wij dit ook gewoon hele leuke sessies! Onder andere vanwege de interactie tussen de ondernemers onderling, waardoor we zo op een fijne, informele manier van gedachten kunnen wisselen over automatiseringen en alle randprocessen die daarbij komen kijken.
De ochtendsessie; de WMS module in iONE
In de ochtendsessie hebben we de IMG ondernemers kennis laten maken met de WMS module in iONE, voor een maximaal efficiënte aansturing van magazijnen en logistiek. Hier informeerden we de ondernemers over de voordelen van de WMS app waardoor goederenbewegingen real-time verwerkt worden. Dit zorgt uiteraard voor een veel snellere verwerking van alle orders en een veel grotere nauwkeurigheid van de voorraad. Daarnaast bespraken we ook de routeoptimalisatie met de WMS app en natuurlijk kunnen alle overige handelingen, zoals het binnenmelden, retourmelden etc., ook perfect uitgevoerd worden via de app!
De ochtendsessie verliep spoedig en zo kwam het dat we wat vroeger klaar waren met het WMS gedeelte. Op aanvraag van de IMG ondernemers hebben we toen ook nog het interfiliaal verkeer meegenomen in de workshop. IMG heeft veel filiaalbedrijven, waardoor een automatisering van alle goederenbewegingen, en bijbehorende boekhoudkundige handelingen, tussen de verschillende vestigingen en het centrale magazijn natuurlijk ideaal is! Dit zorgt niet alleen voor een beter inzicht in de goederenstromen en correctere voorraden, maar zo kan er ook in het algemeen veel efficiënter gewerkt worden! Omdat hier toch wat vragen over waren, was het heel fijn dat we dit nog even mee konden nemen in de ochtendsessie.
Een interactieve sessie om de routekaart door het serviceproces te bepalen
In de middagsessie bespraken we de Workflow voor de servicemodule in iONE met de IMG ondernemers. De workflow moet u zien als een soort routekaart voor uw serviceafwikkeling, waarin u dus bepaalt wat de perfecte route is naar een tevreden klant. Waar de ochtendsessie meer informatief van aard was, hadden we in de middagsessie een hele goede interactieve workshop samen met de IMG ondernemers. Deze sessie was er namelijk op gericht om te bepalen hoe we de workflow binnen IMG het beste op kunnen gaan zetten en op deze manier kon iedere ondernemer zijn of haar mening geven en ideeën inbrengen. Vanwege de vele zaken waar in de workflow rekening mee gehouden moet worden en de verschillende belangen die hierin meewegen, hebben we samen met IMG een werkgroep opgezet. Door gezamenlijk aan de slag te gaan met de uitwerking van de workflow kunnen we de beschikbare kennis, zowel technisch als in de praktijk, delen en zo optimaal benutten. Voor de zomer presenteren we onze uitwerking aan de rest van de IMG ondernemers. Daarna hopen we deze zo snel mogelijk te kunnen implementeren zodat alle IMG ondernemers van start kunnen met een optimale workflow voor hun servicemodule in iONE en zo iedere klant op een perfecte manier door het serviceproces kunnen leiden!
De toekomst smaakt naar meer
We kunnen wel zeggen dat het een zeer geslaagde, succesvolle bijeenkomst is geweest die van beide kanten goed bevallen is! Naast de fijne interactie, goede vragen en positieve feedback, is het ook gewoon leuk en heel goed om op deze manier weer bij elkaar te komen en op een informele manier van gedachten te kunnen wisselen over de software en automatiseringsprocessen in het algemeen. We hebben er ook heel veel zin in om meer gebruikersdagen te gaan organiseren in samenwerking met IMG, want zo kunnen we uiteindelijk gezamenlijk steeds betere en kwalitatievere automatiseringsprocessen ontwikkelen!