De e-commerce trends en ontwikkelingen gaan razendsnel en voor u, als online of omni-channel retailer, is het belangrijk dat uw webshop up-to-date blijft qua design, service en technologie. Af en toe is het daarom nodig om een webshop eens te restylen of te upgraden en deze zo eens in een nieuw jasje te steken. Dit betekent niet dat de oude webshop slecht is, maar het kan wel degelijk zo zijn dat een nieuw design en nieuwe technieken u meer klanten opleveren, bijvoorbeeld wanneer u daarmee een nieuwe, extra service aan kunt bieden aan uw klanten.
Een modern nieuw jasje
Eind maart was het dan ook zover; de nieuwe webshop van Hoogenboezem Meubelen ging live met een fris uiterlijk en een nieuwe, moderne look en feel; een nieuw jasje dus. Hiervoor hebben we een externe Magento template als basis kunnen gebruiken, zorgvuldig uitgekozen door Hoogenboezem zelf, en die hebben we vervolgens verrijkt met diverse aanvullende functionaliteiten ten behoeve van de integratie met iONE en de bedrijfsprocessen van Hoogenboezem.
Uiteraard beschikt de shop over alle integratie mogelijkheden met iONE en daarmee ook een aantal mooie functionaliteiten en modules die de online shopper een ultieme omni-channel ervaring bieden. Wanneer deze koppeling tussen webshop en fysieke winkel naadloos op elkaar aansluiten, biedt dit een enorme toegevoegde waarde voor de klant en des te meer reden om de fysieke winkel bezoeken na het bezoek aan de webshop. Om die reden lichten we twee van deze functionaliteiten graag nog even uit.
Showmodellen reserveren
Showmodellen worden bij woonwinkels vaak met een korting verkocht. Omdat deze showmodellen per locatie verspreid staan en de voorraad vaak heel erg verschilt, is het moeilijk om deze online aan te bieden. Bij Hoogenboezem gaan ze hier op een slimme manier mee om door klanten de mogelijkheid te bieden showmodellen te reserveren, en hierbij vervolgens aan te geven op welke locatie het artikel zich bevindt. Hierdoor kunnen klanten online browsen door de beschikbare voorraad, zien op welke locatie een artikel zich bevindt en deze vervolgens gemakkelijk online reserveren. Een extra service, want zo weet je als klant altijd dat het meubel aanwezig is!
Deze collectie vind je in …
Aan de hand van de Stock Locatie kunnen klanten op de productpagina van een artikel direct zien in welk filiaal van Hoogenboezem Meubelen het betreffende artikel beschikbaar is. Wanneer klanten zich online oriënteren voor een aankoop, kunnen ze zo direct en gemakkelijk zien in welk filiaal een collectie zich bevindt en waar ze deze dus kunnen bekijken en uitproberen. De voorraad informatie wordt daarbij altijd real-time en geautomatiseerd gepresenteerd aan de klant. Zodra een artikel of collectie dus niet meer aanwezig is in het betreffende filiaal, verandert het vinkje voor de locatie naar een kruisje.
Deze functionaliteiten bieden de klanten van Hoogenboezem een ultieme omni-channel ervaring. Online kunnen ze zich namelijk oriënteren en goed informeren, waarna aan hun verwachtingen in de winkel voldaan wordt en ze perfect verder geholpen kunnen worden!