MENU

100% efficiency, 200% klantbeleving. Dankzij iONE

"Ik wil maar één ding: volledig papierloos werken"

Toen Marlou Deurloo-Lancee in oktober 2020 een bestaande woonwinkel overnam, had ze een heel helder beeld voor ogen: volledig papierloos werken en de klant een ultieme winkelbeleving bieden. Daarmee wilde ze het bedrijf naar een hoger plan tillen. Een winkel helemaal van deze tijd, waar alles digitaal beschikbaar is, zodat er geen tijd verloren gaat aan administratieve handelingen en méér tijd en aandacht overblijft voor de klant. 

LEES HIER HET VOLLEDIGE VERHAAL

BEDRIJFSPROFIEL

    • Specialist in wonen
    • Al ruim 40 jaar actief
    • Regio Westland / Zuid-Holland
    • 1.100 m2 winkeloppervlak
    • 5 medewerkers
    • 3 merken onder één dak

Van woonwinkel naar droomwinkel

Ladela is al vele jaren een begrip in het Westland. Een ruim opgezette woonwinkel met een uitgebreide collectie voor elk budget. Marlou heeft bij de overname met beide handen de kans aangegrepen haar droomwinkel te realiseren. In verschillende showkamers worden uiteenlopende concepten gepresenteerd. De overzichtelijk ingerichte kamers geven de klant meteen een goed beeld van alle mogelijkheden en combinaties. 

Ladela klantervaring Colijn IT
20201024_120838

>>

Volledig digitaal en papierloos

Papierloos werken stond voor Marlou bovenaan het wensenlijstje. “Je kent dat wel. Je koopt iets, je krijgt zo’n gele kopie van je orderbevestiging. En tegen de tijd dat er iets mis is met het artikel en je het bonnetje nodig hebt, kun je ‘m nergens meer vinden. Daar wilde ik koste wat kost vanaf.”

Dankzij de software van iONE is aan die wens voldaan. In de winkel wordt nu uitsluitend nog gewerkt met tablets en mobiele apparatuur. De bestelling wordt volledig digitaal ingevoerd, daar komt geen handwerk meer aan te pas. Zelfs het ondertekenen van de orderbevestiging gebeurt digitaal. En een paar minuten later heeft de klant de ondertekende opdrachtbevestiging in zijn mailbox, zelfs mét foto’s van de bestelde artikelen.

Marlou: “Alle tijd die je normaal gesproken kwijt bent aan administratieve zaken, kun je nu besteden aan je klant. En dát is wat je wilt. Het enige papiertje wat de klant nog van me krijgt, is de pinbon.”

UITDAGING

    • Volledig papierloos werken
    • Zo efficiënt mogelijk werken
    • Ultieme klantbeleving bieden

"Het enige papiertje wat de klant nog van me krijgt, is de pinbon."

Marlou Deurloo - Lancee I eigenaar

>>

Foutloze orders

Een bijkomend voordeel van het digitaal invoeren van de order is dat automatisch ook alle opties de revue passeren. Marlou: “Zo kun je geen enkel detail over het hoofd zien. Type bekleding, soort onderstel, kleur pootjes… Elk onderdeel komt aan bod. Dat helpt enorm in het gesprek met de klant. Ten eerste kun je erop vertrouwen dat alles correct is ingevuld. Ten tweede weet je zeker dat het bestelde artikel helemaal naar wens is van de klant. Zo voorkom je foutieve bestellingen, maar ook eventuele teleurstellingen naderhand.”

Hetzelfde geldt voor het Garantie Plus Plan. Bestelt de klant een artikel met zittingen, dan wordt de verkoper vanuit de software automatisch geattendeerd op de mogelijkheden een aanvullende verzekering af te sluiten op de bekleding, mét een overzicht hoeveel dat kost. Een extra service naar de klant die op deze manier niet over het hoofd kan worden gezien.

Zodra de order is ingevoerd en goedgekeurd door de klant, kan deze met één druk op de knop worden doorgezet naar de leverancier, waar deze direct in behandeling wordt genomen. Vervolgens ontvangt Ladela nog dezelfde dag bericht wanneer de goederen zullen worden geleverd. Veel sneller kan bijna niet!

OPLOSSING

    • Volledige geïntegreerd digitaal systeem
    • Foutloze orders
    • Korte lijnen, snelle service
    • Optimale beleving dankzij  productconfigurator
    • Persoonlijk interieuradvies met MyRoomPlans
    • Extra zekerheid met Garantie Plus Plan  
    • Uitgebreide managementinformatie

>>

Optimale service en beleving

Een ander speerpunt van Ladela is ‘meedenken met de klant en deze zo goed mogelijk adviseren’. Ook daarom koos Marlou voor de software van iONE: “De configuratie- en visualisatiemogelijkheden binnen iONE zijn ideaal. De klant ziet voor zijn ogen het product ‘ontstaan’.” Op een tablet wordt samen met de klant het ideale meubel samengesteld. Die ene bank in een andere samenstelling of een andere stof? Dat kan! Dankzij de productconfigurator en renders krijgt de klant binnen no time een bijna-niet-van-echt te onderscheiden beeld van zijn droombank. 

"Zeker 80% van de ontwerpen in MyRoomPlans resulteert in een order."

Marlou Deurloo - Lancee I eigenaar

>>

Realistisch beeld met een roomplanner

Maar iONE biedt nog veel meer handige tools. Neem bijvoorbeeld MyRoomPlans, de 3D roomplanner. Hiermee kan de woonruimte van de klant exact worden nagebouwd en kunnen de gewenste meubels in de ruimte worden geplaatst, geconfigureerd en waar nodig aangepast, net zolang tot alles helemaal naar wens is. De klant krijgt hiermee een zeer realistisch beeld hoe het gewenste meubel past in zijn of haar interieur. Qua maatvoering, maar ook qua kleur.

“De roomplanner is echt een uitkomst”, weet Marlou uit ervaring. “En zó makkelijk om mee te werken! In nog geen half uur heb je al een heel duidelijk beeld wat de mogelijkheden zijn voor de inrichting van je kamer. Die inspanning betaalt zich dubbel en dwars terug. In zeker 80% van de gevallen resulteert het ontwerp in een concrete order.”

>>

Sterk in de winkel én online

Met MyRoomPlans kan Ladela de klant voorzien van betrouwbaar en deskundig interieuradvies, in de winkel maar óók online. Een ideale oplossing, zeker als fysiek winkelen om welke reden dan ook niet mogelijk is. Marlou: “Zeker tijdens de lockdown was dit voor ons een uitkomst. De winkel was net een paar weken open, toen we de deuren alweer moesten sluiten. Maar door het aanbieden van online consults en een gratis 3D kamerontwerp konden we tijdens de lockdown toch in contact blijven met onze klanten. En konden we door blijven draaien.”

"Dankzij de roomplanner konden we ook tijdens de lockdown blijven draaien."

Marlou Deurloo - Lancee I eigenaar

>>

Vernieuwend systeem

Marlou heeft in iONE een vernieuwend systeem gevonden waarmee ze volledig digitaal kan werken. Het resultaat is foutloze orders, korte lijnen, geen dubbele handelingen en optimale dienstverlening naar de klant. En dankzij de dashboard functies en rapportagemogelijkheden binnen iONE heeft Marlou altijd en overal ter wereld inzage in het reilen en zeilen van haar winkel. Zonder dat daar één papiertje aan te pas komt.

HET RESULTAAT

100% efficiency

in- en verkoop volledig geautomatiseerd

100% papierloos

alle processen gedigitaliseerd

100% foutloos

optimale service, hogere klanttevredenheid

100% beleving

dankzij productvisualisatie en MyRoomPlans

Wil jij ook af van al het papierwerk en de ultieme woonbeleving bieden? Stap over op iONE!

Ben jij er klaar voor om 100% digitaal te gaan werken? Zoek jij naar manieren om je klant zo goed mogelijk te adviseren en de ultieme beleving te bieden? En wil je weten welke mogelijkheden iONE jou kan bieden? Neem dan contact op met één van onze specialisten. We kijken graag met je mee wat we voor jou kunnen betekenen.

Geleverde software oplossing

    • iONE basissoftware
    • Offerte- en orderverwerking incl. sales-assistant
    • Kassa-verwerking met gekoppelde pin
    • Logistiek
    • CRM
    • Volledig geïntegreerde servicemodule met eigen workflow-creaties
    • Artikel- en voorraadbeheer
      • Notificatie-systeem
      • Zeer uitgebreid management-informatiesysteem en statistiek functionaliteiten
      • Volledige EDI-communicatie met de fabrikant van catalogi, bestellingen en orderbevestigingen
      • Volledig geautomatiseerd Garantie Plus Plan
      • Volledig geïntegreerde koppeling naar MyRoomPlans