Het beursseizoen 2019 is voor ons inmiddels officieel van start gegaan met onze aanwezigheid op het Directions EMEA 2019 event in Wenen. Een prachtig event waar vanuit de aanwezigen, die overigens echt overal vandaan kwamen, veel interesse en belangstelling was voor onze iONE software en ons 2D en 3D visualisatie en configuratie platform. Onze aanwezigheid op dit event kwam onder andere voort uit de ontwikkelingen waar we de afgelopen periode hard aan gewerkt hebben; de integratie van onze software oplossingen in ERP systemen zoals Microsoft Dynamics 365, en andere diverse applicaties en webshops wat een ongelofelijk veelzijdige en krachtige oplossing creëert. Wij geloven in een ‘loosely coupled architecture’ in software applicaties en dat is direct ook één van de ontwikkelingen die u steeds meer zult gaan zien opkomen de komende jaren.
Naast Directions zult u ons dit jaar natuurlijk weer tegenkomen op de Navem Meubelbeurs in Brussel op dinsdag 3 december en daarnaast zullen we als partner van INretail aanwezig zijn op de INretail ledendag op 18 november. Twee mooie dagen waar u de toekomst van retail in de woonbranche écht kunt ervaren.
Hoe die toekomst eruit gaat zien en wat u precies mag verwachten op een beurs als Navem van ons en van andere software aanbieders? Daar vertellen we u graag meer over. Wat zijn de trends op het gebied van nieuwe software ontwikkelingen in de woonbranche waar uw onderneming sterker van wordt? En hoe steekt u uw hoofd boven het maaiveld uit en zorgt u ervoor dat de consument bij u koopt? Want uiteindelijk is dat waar we allemaal naartoe werken. De volgende ontwikkelingen zijn en worden straks dan ook onmisbaar voor uw onderneming.
Visualisatie; essentieel, maar ook haalbaar
In een tijd waarin consumenten minder lezen en meer kijken, is goede visualisatie van uw productaanbod onmisbaar voor uw winkel en webshop. Productvisualisatie geeft uw klanten namelijk in één oogopslag essentiële productinformatie die hen helpt en vertrouwen geeft bij het doen van een aankoop. Visualisatie is dus essentieel en dat betekent dat uw gebruik van productafbeeldingen toeneemt.
Maar met de toename van online en offline kanalen waar u uw producten wilt etaleren, is het totaal niet efficiënt en tevens onbetaalbaar om gebruik te blijven maken van traditionele product fotografie. Wist u dat de grote woonwinkels voor meer dan 75% van hun productafbeeldingen gebruik maken van computer generated imagery, oftewel digitale productafbeeldingen! En ook u kunt dat, want dankzij de snelle ontwikkelingen op het gebied van 3D wordt het steeds eenvoudiger, en daarmee goedkoper, om uw collectie om te zetten in beeldmateriaal. En daarmee is het een oplossing die ook voor u binnen handbereik ligt!
Unified channel; één bron, tal van toepassingen
Integraties, we gaven het hierboven al aan, kunnen u enorm versterken. Waarom? Omdat uw klanten steeds minder onderscheid maken tussen de kanalen waar ze u treffen. Ze bewegen zich inmiddels naadloos tussen de verschillende kanalen en steeds vaker worden ze gecombineerd. Er komen bovendien ook steeds meer kanalen bij en dus is het des te belangrijker dat ook uw website, webshop of app klaar is voor deze consumenten. Zo kunt u ze precies op het juiste moment helpen en integraties helpen ú daar weer bij. Want door software applicaties te integreren, bedient u met minimale inspanningen uw kanalen volledig geautomatiseerd en met een uniforme beleving.
En… niet onbelangrijk; integraties openen deuren naar nieuwe productbelevingen en brengen uw service naar een ongekend hoog niveau. Denk bijvoorbeeld aan een meubelconfigurator met uw volledige productassortiment in een verder super eenvoudige website. Een klantenportaal waarmee uw klant een eigen serviceaanvraag kan aanmaken die direct in uw ERP software wordt verwerkt. Of wat te denken van 3D modellen die u vanuit één bron gebruikt in zowel uw winkel, als uw webshop, AR en VR applicaties én zelfs een Roomplanner. Dat wilt u toch ook?
Customer engagement; de perfecte winkelbeleving bieden
En daarmee heeft u direct de mogelijkheid om écht klantgerichte beleving te bieden. Dé manier om uzelf te onderscheiden van andere webshops en woonwinkels is immers het bieden van een meerwaarde, het bieden van perfecte klantgerichte beleving die past bij uw onderneming. En dat doen we door gebruik te maken van nieuwe ontwikkelingen, technologie waarmee u nieuwe productbelevingen kunt bieden, en slimme technologie, geautomatiseerde communicatie en workflows waarmee u uw klanten proactief en ongevraagd of onverwacht iets extra’s en niet een beetje, maar juist heel veel meer kunt bieden!
Wilt u hier meer over weten? In ons whitepaper hebben we 6 praktische tips uitgewerkt hoe u een klantgerichte beleving biedt aan de hand van software en nieuwe technologische ontwikkelingen. Dat whitepaper vraagt u hier eenvoudig aan.
We hopen dat we u met dit artikel een beetje een beeld hebben kunnen geven van de ontwikkelingen op het gebied van software binnen de retail. Bent u al bezig met één of meerdere van deze nieuwe ontwikkelingen? Of hebben we u nieuwsgierig gemaakt en wilt u meer weten? Zoek ons dan op op de beurs of neem contact met ons op.